מתעניינים בלימודים הרשמה איזור אישי
English

שלושה עשורים של יהדות רב גונית

16 ביוני 2015

הרב ד”ר בני לאו והזמרת אתי אנקרי יקבלו את פרס ליבהבר לעידוד סובלנות דתית, באירוע הגאלה של אגודת הידידים של מכון שכטר למדעי היהדות שייערך לציון 30 שנה להיווסדו ביום שלישי, 9.6.15 בשעה 18:30 בקמפוס מכון שכטר בירושלים.

בתקופה בה המדינה הופכת מפולגת יותר ויותר, הן בהיבט הדתי, הן החברתי והן הכלכלי, עמותות שכטר מהוות סמל לסובלנות וחינוך לפלורליזם, מזה 30 שנה. עמותות שכטר, שבמרוץ השנים העמידו כ-1400 בוגרים לתואר שני במדעי היהדות, הסמיכו 87 רבנים ורבות מסורתיים וחינכו עשרות אלפי תלמידים במסגרות הלימוד של קרן תל”י (תגבור לימודי יהדות), יציינו שלושים שנים של עשייה מחקרית וחינוכית בתחום היהדות, באירוע גאלה רב משתתפים, שיתקיים ביום שלישי, 9.6.15. האירוע יתקיים במעמד ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ובהשתתפות מנהיגים יהודיים מהתפוצות, אישי ציבור מובילים בישראל וכן תורמים נכבדים. האירוע יכלול את טקס הענקת פרס ליבהבר לעידוד סובלנות דתית, שמוענק זו השנה ה-18, לאתי אנקרי ולרב ד”ר בני לאו.

מכון שכטר למדעי היהדות, שהוקם בירושלים בשנת 1984, לקח על עצמו את המשימה להציע יהדות רלוונטית ועכשווית עבור דור של ישראלים המחפשים אחר הקשר לתרבות היהודית שלהם, מתוך הבנה שנכסי היהדות שייכים לכלל האזרחים במדינה, ושדרך הלימוד אפשר לחזק את העם.

המכון מפעיל כיום את התכנית הגדולה ביותר בארץ לתואר שני במדעי היהדות, בה לומדים מדי שנה כ-600 סטודנטים, רובם אנשי חינוך מרחבי הארץ ומכל גווני הקשת הדתית. בין בוגרי המכון, ניתן למצוא את ח”כ מאיר כהן, לשעבר שר הרווחה וראש העיר דימונה, הסופרת יוכי ברנדס, אשת התקשורת נעמי קרן, ועוד רבים וטובים המשפיעים על החברה הישראלית מזוויות שונות.

באירוע לציון שנת השלושים להיווסדו של המכון, יוענק פרס ליבהבר בסך 40,000$ לרב ד”ר בני לאו ולזמרת אתי אנקרי, על תרומתם לעידוד סובלנות דתית בישראל ועל מחויבות אמיתית ומעשית לעקרון הסובלנות בשילוב עם ערכי היסוד של היהדות. הפרס מוענק על ידי מכון שכטר למדעי היהדות זו השנה ה-18, ונוסד בעקבות רצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז”ל, ביוזמת הרב מרק לִיבְּהַבֶּר ז”ל, ממנהיגי הקהילה היהודית בצפון אמריקה, שהלך לעולמו במהלך השנה האחרונה, ואשתו ד”ר הניה לִיבְּהַבֶּר ז”ל.

הרב פרופ’ דוד גולינקין, נשיא מכון שכטר למדעי היהדות: “עמותות שכטר הוקמו לפני 30 שנה על מנת ללמד לימודי יהדות בצורה פתוחה ופלורליסטית לכמה שיותר ישראלים מתוך אמונה שארון הספרים היהודי שייך לכל יהודי. מראשית הדרך חרטו עמותות שכטר על דגלם את השאיפה לאחדות ישראל בעזרת מה שכינה הרמב”ם “דרך האמצע”. יהי רצון שנמשיך לרוות את הצימאון לחינוך יהודי בדורות הבאים, ולגדל דורות של מחנכים ומנהיגים, שימשיכו להפיץ לימודי יהדות ברחבי המדינה מדן ועד אילת”.

מידע נוסף על עמותות שכטר:
מכון שכטר למדעי היהדות מציע את התכנית הגדולה ביותר בארץ לתואר שני במדעי היהדות, עם 13 התמחויות שונות, 600 סטודנטים מדי שנה וכ-1400 בוגרים. המכון הוא ביתם של מוסדות חינוך והעשרה בתחומי היהדות הפלורליסטית: קרן החינוך למען בתי ספר תל”י, מעניקה חינוך יהודי פלורליסטי ללמעלה מ-40,000 ילדים ובני נוער ב-260 גנים ובתי ספר במערכת החינוך הממלכתית, כשהמספרים הולכים וגדלים מדי שנה. בית המדרש לרבנים ע”ש שכטר, מקדם מנהיגות יהודית במדינת ישראל על ידי הסמכת 87 רבנים ורבות המשמשים כמנהיגי קהילות בארץ ובתפוצות ובאמצעות תכנית משל”י המשלבת תואר שני עם לימודים בחברותא. מדרשת שכטר מפעילה רשת של בתי מדרש בצפון הארץ ונווה שכטר, מרכז לתרבות יהודית בנווה צדק בתל אביב.

לפרטים נוספים: איתי ליטמן 050-636-1111 , itai@shketim.co.il‏

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו לקבלת עדכונים שוטפים

    טופס זה מוגן באמצעות reCAPTCHA של גוגל. מדיניות הפרטיות, תנאי שירות
    גם אנחנו לא אוהבים ספאם! בהתאם, לא נעשה כל שימוש לרעה ו/או נעביר לצדדים שלישיים את כתובת הדואר האלקטרוני שלך.