מתעניינים בלימודים הרשמה איזור אישי
English

להחזיר את ספר תהילים למרכז היצירה התרבותית!

28 באפריל 2015

תהילים כמקור השראה לשירה ופיוט בשירה המזרח-תיכונית, החסידית, הצפון אפריקאית ובשירה העכשווית

במשתתפים : פרופ’ רחל אליאור, הפייטן הרב חיים ביטון, המשוררת עדי קיסר ועוד. הכנס מאורגן ע”י בית המדרש לרבנים ע”ש שכטר וקהילות שרות. לדברי יוסי אוחנה, מנהל קהילות שרות וסטודנט בתכנית משל”י בבית המדרש: “הקשר של רוב הישראלים לתהילים קלוש. תהילים הוא “מחצב” מצוין למשוררים צעירים. השאלה היא כמה הם נחשפים לספר וכמה הם משתמשים בו כמקור השראה לשירה ויצירה”

ביום רביעי, 6 במאי 2015 בשעות 13:00-17:00 בבית המדרש שבקמפוס מכון שכטר למדעי היהדות, רחוב אברהם גרנות 4 בירושלים, יתקיים כנס “פיוטהילים”. הכנס מופק ע”י בית המדרש לרבנים ע”ש שכטר בשיתוף קהילות שרות ובמהלכו יתקיימו הרצאות ודו-שיח וינוגנו פיוטים, מתוך כוונה לברר את השפעת ספר תהילים על מסורות פיוט שונות ובכדי להגביר את המודעות אליו כמקור נדרש להשראה לתרבות הישראלית. לדברי יוסי אוחנה, מנהל קהילות שרות וסטודנט בתוכנית משל”י של בית המדרש, “בעוד שספר תהילים הוא דבר נערץ על מאות מיליונים בעולם, יהודים ולא יהודים, הרי שלרוב הישראלים החיבור לספר קלוש”. לדעתו תהילים הוא “מחצב” מצוין למשוררים צעירים אך השאלה היא כמה הם נחשפים לספר וכמה הם משתמשים בו כמקור השראה לשירה ויצירה. “לצערי יש כאן מסורת מעולה שהישראלים מתעלמים ממנה. אני מאמין שכפי שבעבר הלא רחוק, הפיוטים שנדחקו לקרן זווית חזרו לבמה ואל השיח, למשל בביצועים של בארי סחרוף ועוד, הרי שהכנס בבית המדרש לרבנים ע”ש שכטר, יסייע להביא את ספר תהילים למרכז הבמה, כך שישפיע על היצירה והתרבות הישראלית.”

לצפייה בתכנית הכנס לחצו כאן

בית המדרש לרבנים ע”ש שכטר, השוכן בירושלים, הינו המוסד היחיד בישראל, המכשיר ומסמיך נשים וגברים לתפקיד של רב מסורתי. תכנית משל”י היא תכנית בוטיק אקדמית המשותפת לבית המדרש לרבנים ולמכון שכטר למדעי היהדות המכשירה בכל שנה כ-15 סטודנטים לעשייה והנהגה חברתית. זו תכנית ייחודית המשלבת לימודי תואר שני במדעי היהדות יחד עם לימודים בחברותא וקורסי העשרה מגוונים ומיוחדים. התוכנית מציעה מפגש מעמיק ומעשיר עם מורשת ישראל והמקורות היהודיים לצד ההתמודדות העכשווית עם אתגרי החברה הישראלית. לצד לימודי מקצועות היהדות הקלאסיים, מוענקים לסטודנטים כלים לעשייה קהילתית בקורסים העוסקים בחברה וכלכלה בישראל, קהילות ירוקות, ליווי רוחני ופיוט.

לתאום ראיונות עם המשתתפים בכנס: איתי ליטמן: 050-6361116

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו לקבלת עדכונים שוטפים

    טופס זה מוגן באמצעות reCAPTCHA של גוגל. מדיניות הפרטיות, תנאי שירות
    גם אנחנו לא אוהבים ספאם! בהתאם, לא נעשה כל שימוש לרעה ו/או נעביר לצדדים שלישיים את כתובת הדואר האלקטרוני שלך.