“שפה שסועה” – המילה העברית והיצירה החזותית (מעשה חשב)
בקורס "שפה שסועה" נחקור, באמצעות יצירה אישית מעשית, את האפשרות של אמנות עכשווית המתקיימת בזיקה לטקסט העברי, נשענת עליו ואף עושה בו שימוש כחומר בסיסי. נדון באמנים ישראליים אשר הטקסט היהודי הוא בלב יצירתם, ונברר מה ההצעה האמנותית שהם מנסחים. לעיתים הטקסט באמנות מעניק נופך סימבולי, ולעיתים הוא דווקא מכניס קונקרטיות מושחזת; לעיתים המילים כמו הופכות לעיסה אחת עם החומר, כשהפן האוראלי של הדיבור, או הפן הגופני-אורגני של הכתב, מתגלה. נברר מתי הטקסט הוא גורם שכלתני וקונספטואלי גרידא, ומתי הוא מהווה גרעין רגשי ואקספרסיבי-גופני. באמצעות תרגילים שונים נבקש ליצור אמנות שהזיקה שלה לטקסט העברי היא עקרונית. ננסה לזקק את הטענה האמנותית של כל אחד ואחת מאיתנו לגבי אפשרות המפגש בין מילים ודימוי, תוך פיתוח יכולת ההתבוננות והשיח מול יצירה מושגית.
הקורס ישלב חשיפה ודיון במקורות השראה, יצירה מעשית, ליווי והנחיה בתהליכי היצירה האישיים, הגשות ומשוב. בפן המעשי, הקורס הנו רב-תחומי, בדגש קונספטואלי, וישלב ציור (בסימן "דלות החומר") ופיסול (בדגש על רדי-מייד). לעיתים כתיבה יוצרת תשמש אותנו כפרקטיקה יצירתית וכחומר-גלם. יינתנו תרגילי חימום בכיתה ותרגילים מרכזיים להגשה (שיפורטו להלן).